Monday, August 28, 2006

Duimzuigen.


Gisteravond deze LO gemaakt. Het idee zag ik op de weblog van Jenni Bowlin staan (Jenni Bowlin Studio).
Het ziet eruit alsof ik het zo klaar had, maar er ging veel tijd zitten in het maken van het kader rond de titel. Eerst heb ik een patroon gemaakt en die daarna uitgesneden/geknipt uit dun grijsboard en behangpapier. De randjes heb ik wat opgeschuurd.
De journaling heb ik geprint op behangpapier en daarna in dunne strookjes gesneden. De randen van de LO geinkt met Stazon.
De titel is gemaakt met rub-ons en met stift.
Het brede zigzagband is vastgezet met nietjes en in het midden met een strookje dubbelzijdige tape.
De foto is niet erg mooi, maar het moment natuurlijk wel bijzonder! Zander was helemaal geen duimzuiger of spenengek. We deden hem wel eens een speentje in maar die spuugde hij vaak snel weer uit. Toevallig zag ik vorige week in een opvoedprogramma op TV dat op speentjes zuigen erg slecht is voor de ontwikkeling van de mondspieren waardoor kinderen erg onduidelijk kunnen gaan praten. Datzelfde zal dan ook wel gelden voor duimzuigen en dus ben ik achteraf maar blij dat Zander niets van duimen en speentjes moest hebben. Hij sprak trouwens op jonge leeftijd al erg goed en duidelijk! What more proof do you need?

Made this LO yesterday evening. Saw it at Jenni Bowlin's blog.
It looks as if it was made in no time but I had to make the small frame (what's the name for it in English?) myself and that was a lot of work!
The picture isn't very beautiful, but the moment was very special. You see, Zander wasn't a thumbsucker or crazy about dummies (?). I was very surprised to see him suck his thumb!
Last week I learned that sucking on dummies is realy bad for the muscles around your mouth. It seems children who like to suck on dummies have trouble talking clearly. Maybe it's the same for kids who like to suck on their thumb?
Zander talked very clearly at a very young age, so what more proof do you need?

No comments: